Snackade med Mikael igår och vi bestämde oss för att ta en gemensam cykeltur med mtb på söndagsmorgonen. Det var ganska behagligt väder men en riktigt motvind när man kom ut på Norrleden mot St1 vid Säve där Mikael väntade. Vi hade en riktigt härlig tjötrunda och det var ingen hets på turen. Vi hade sällskap ända till Albatross där vi delade på oss. Får väl se när nästa gång blir.

Nu börjar ju det lida mot Jul och vi får väl se hur många mil man hinner komma upp i innan detta året är slut.

Fick rullat ut hemifrån med crossen och tog mig lugnt mot Kungälv. Det blev en riktigt härlig höstrunda med behagligt väder. Rullade runt Arnebo och tog mig sen över Bohusbron och bort till Agnesberg och uppför Ramnebacken. Nu blir det att slappa lite :-)

Blev en tur idag trots vädersmakter inte var riktigt på min sida. Försöker fortfarande trixa med GoPro och inställningar.

Fick möjligheten att rulla ett par timmmar under dagen och styrde mot Gråbo. Det blev en lugn runda utan stress. Tog mig en avstickare till brorsan och hälsade på en snabbis. Fick sen rullat genom Jonsered och längst med Säveån till Sävenäs och via Marieholmsbron tillbaka mot Kärra. Har redan hunnit med att cykla 1000 km som var ett litet mål för året. Nu gäller det att sätta nya mål för 2014 :-)

Fick för mig att hänga med på ett mtbpass med CK Spurtkloss som hållertill i Landvetter. Tog bilen till ishallen och trampade upp till starten där det var ca 15 cyklister som väntade. Vi rullade sen i gemensam klunga mot Fredens i aspen via Vildmarksleden och Bohusleden över Jerikotunneln och en härlig utförslöpa nertill Jonseredsfabriker och liten paus efter den härliga uppförsbacken till Torpet Freden.

Fick filmat lite och försökte klippa ihop det till en liten film. Blev tyvärr tvungen att lämna gruppen när vi nästan hade kommit till Lerum efter att jag halkade till på nervägen från ett bergspass och vrickade till foten lite. Ett riktigt trevligt gäng cyklister som man trampade med…..

Fick tagit det lugnt på jobbet och rullade iväg mot Vildmarksleden från Kåsjönsparkering mot Härkeshultsvägen. Har cyklat den någon gång tidigare men kan ju inte memorera alla stigar. Det bjöds på härligt väder och lite frost här och där i markerna. Filmade lite och får väl se om man kan lägga upp en liten film vad det lider. Hade även på Garminen så man kunde följa det lilla äventyret live :-) .

Har ju sett att Richard och några andra har cyklat från Freden och mot Lerum så jag tog mig an det också. Cyklade fel en gång och fick vända men annars var det härlig gruscykling och inte mycket stig där.

Efter dagens arbetspass testade jag och filma när man trampade hemåt. Man får nog sätta sig in lite mer i redigeringsprogrammet tror jag…….

Fick hem tvätt och tork från Media Markt idag på morgonen så det skulle installeras och fixas. Lasse fick komma hem och hjälpa mig med att lyfta upp torktumlaren efter att jag hade satt dit mellanskivan för tvättpelaren. Efter detta fick vi gett oss iväg på en lite cykelrunda i en något kylslagen förmiddag. Vi hann till Rödbobacken där jag troligtvis såg Gabriel trycka på bra i uppförsbacken mot Bohus. Vet inte om han såg att det var jag på mtb som hejade. Vi hade en go tjötrunda med några små intervaller längst vägen tills vi skjildes åt hemma hos Lasse. Fick sett hans nya fina carbonram från Trek så det blir nog till att försöka smygträna under vinter för att hänga med han till våren ;-)

Rullade hemifrån och lugnt mot Bohusbron. Det var lite småkyligt men riktigt fint väder. Fick tagit en bild precis efter Bohusmotet mot Nödinge mot Fästningen. Sen tog jag mig vidare mot Nödinge och gamla Kilandavägen. Fick tänka till lite eftersom jag aldrig cyklat detta hållet förut men det funkade och jag hade en riktigt behaglig tur i det vackra höstvädret. Blev en sväng via Lexbydal och längst med Säveån mot Gamlestan där jag valde att ta mig via Göfab och upp längst stambanan till Gunnilse och därifrån mot Angeredsbron. En lugn runda……..

Idag blev det ett bonuspass på finracern runt Kungälv. Träffade Rolf B just när jag rullade hemifrån så jag följde med han hemåt och tjötade lite :-) Sen rullade det på och vädret var lite lurigt men jag slapp allt regnet och hade en härlig runda runt Kärna. Fick härlig medvind när jag rullade ut på Marstrandsvägen mot Ytterby. Det kändes i bena att man var ensam och jag försökte trycka på men fick inte riktigt igång benen som jag ville. Det får väl bli lite träning under vinter så får vi se till nästa vår. Precis efter Håltakyrka försökte jag hänga en moppe men det gick inte riktigt som jag tänkt troligtvis var det två kompisar som kom ch körde om mig. Den ena hängde jag en stund men det blev för mycket avgaser så jag lugnade mig och vek av mot Restad och tog mig sen mot Kungälv och hemåt via Ellesbovägen. Ett härligt pass….